Back when I was young..

KNA Connetced - Back when I was young, den låter är grym..  Jag tror att alla tänker på något när de hör låten, hur lätt allting var när man var yngre. Visste man egentligen hur det var att vara ledsen, sårad, arg, besviken, glad osv..

Men det var inte lätt då heller, alla känslor jag beskrivit ovan fanns då också bara det att det olika mängd.. Ibland vill jag gå tillbaka, tillbaka till att vara 14 år gå i skolan, ha sommarlov, sitta ute någonstans och dricka häxblandning.. Ibland vill jag inte alls tillbaka till den där tiden av osäkerhet, skolan och sitta ute och dricka häxblandning..

Men det finns saker som var lättare, siom middag till exempel, det tänkte man ju aldrig mamma sa ju till när man skulle äta och maten var på bordet, eller tvätten jag behövde aldrig gå och handla nya underkläder för att man glömt bort att tvätta ett par veckor eller ja jag kan nog räkna upop ett antal saker man hade lyxigt med när man bodde hemma..

Men å andra sidan, hur skönt är det inte att bo själv, komma hem när man vill, städa när man vill, vara hur bakis man vill ja också vidare..

Men det jag vill komma till är allt allting har två sidor, förmodligen en negativ och en positiv, det svåra är att lära sig att se det positiva ur allt.

Lite om helgen eller lördagen!
Vilken dag, vilken match! Sjukt var ordet! Började med tåget till Helsingborg, båt och sedan tåg igen till Köpenhamn!
Föredraget med Tommy Svensson var bra, intressant om ledarskap! Middag tillsammans, lyckades till och med att få kära vännen Micke att måla en flagga på kinden! Vågar dock inte sätta in bilden här pga. hot om stämning.. 
Matchen var fantastisk, kung Elmander gav allt och Sverige hade 3-0 i paus. Danskarna gratulerade oss svenskar när vi handlade öl och ingen hade en tanke på 3-3 men det blev det. 
Sen kom dramatiken, jag är glad att jag var en bit ner på läktaren när allt hände, snabbt ut från stadion och vidare mot nästa pub och tåget hem..
Mycket bra dag, med bra fotboll och bra sällskap!

Men ändå en konstig helg, det kommer ta ett tag och smälta det här men till slut blir det nog bra, som i låten..


Det kommer ordna sig, det gör det alltid, jo det löser sig..


Kommentarer
Postat av: Sofie

Allting löser sig, alltid! Så är det Klarrie lilla och imorgon är det tisdag och det betyder att vi ska glassa på hven och hinka in massa god dricka! och bada NAKNA! Kanske någon bjuder till på ett Pamela-hopp??!!

2007-06-04 @ 10:41:10
URL: http://sofiecaroline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0